Wróć do listy

Komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów dla nauczycieli

0% ukończone
0/0 Steps

Nie ma w 100 % doskonałego sposobu, aby przygotować się na sytuację kryzysową, ponieważ nigdy nie wiemy, czego kryzys będzie dotyczył i jak będzie przebiegał.

Pomimo tego, chociaż w sposób niedoskonały należy być przygotowanym na kryzys w trakcie roku szkolnego i trzeba być gotowym do działania w takiej sytuacji.

Podstawowe zasady i działania w sytuacji kryzysowej to:

  • zachować spokój,
  • ustalić kto i na jakim szczeblu organizacji zajmuje się opanowaniem sytuacji kryzysowej,
  • jak najszybciej ustanowić osobę (zespół) odpowiedzialną za komunikację,
  • zadbać o stosowny dostęp do informacji dla osób odpowiedzialnych za komunikację,
  • identyfikować osoby, które mogą nam pomóc w komunikacji, liderów opinii, uczestników zdarzenia,
  • ważyć słowa i zawsze mówić prawdę,
  • zadbać o jednolity i skoncentrowany przekaz.